HAIR TRENDS

What a man! Revolucija u svetu muških frizura

#barberlife

Hair: Jean Louis David

 

Brada i brkovi vratili su se na velika vrata, ali to je tek početak…

Izgleda da više ne važi ona da su muškarci sa Marsa, a žene sa Venere – udaljenost između dva univerzuma – muškog i ženskog – drastično se skratila, bar kad je reč o trendu negovanja i stilizacije kose. Više to nije tek poneki preparat pozajmljen sa police njihove partnerke. Muškarci su počeli svakodnevno da koriste kozmetičke proizvode, a beauty industrija je to prepoznala, te im sada nudi čitavu paletu novih sredstava za ulepšavanje, za koje se, pre samo nekoliko godina, mislilo da ne bi nikako mogli biti zanimljivi muškarcima. Dakle, tradicionalni kod muškosti dobija novo lice!

Pa, da vidimo koji trendovi vladaju u svetu muških frizura?

EPOHA KOJA INSPIRIŠE

Devedesete su se vratile. U svetu mode i lepote, trendovi najčešće nastaju sinergijom prošlosti i savremenih tendencija. Veoma je aktuelna inspiracija devedesetima, a dobar primer su muške frizure popularne ove sezone. Među njima, apsolutni pobednik jeste duža kosa prirodne strukture sa stepenastim krajevima. Ako je tokom sedamdesetih bilo moderno izgledati kao Mick Jagger ili Keith Richards, sada se okrećemo kovrdžama kakve ima Kit Harington, neobaveznom izgledu sa šiškama članova grupe Oazis ili opuštenoj frizuri koju su devedesetih nosili Leonardo DiCaprio i Johnny Depp.

Ipak, ne treba se slepo voditi modom. Vrhunski hair stilisti za ovu sezonu predlažu i frizuru za sva vremena: dobro podšišanu na potiljku i u delu zulufa, koja je nešto duža napred. To je pravi klasik, koji odiše prirodnošću i ostavlja dosta prostora za eksperimentisanje u zavisnosti od ličnog stila klijenta i proizvoda za negu kose koje on koristi.

A šta je to što muškarci ovih dana traže kad dođu u salon? Naravno, vešte ruke profesionalca i dalje su veoma važne, ali je ključno poverenje. Ima klijenata koji u salon dolaze s jasnom slikom frizure koju žele, međutim – veliki broj njih traži stručno mišljenje kako bi odabrali svoj novi stil. Mogućnost da se konsultuju sa profesionalcima, poverenje da će od njih dobiti pravi savet o frizuri koja ne samo pristaje njihovom obliku lica već i životnom stilu, svakako će pojedine salone izdvojiti iz mase i biti ključ pobede u stalnom nadmetanju s konkurencijom. Pored atraktivne frizure, od dobrog muškog frizera danas se očekuje i da klijentima preporuči proizvode za negu i stilizaciju, koji će im olakšati sređivanje frizure kod kuće.

FARBANJE GORUĆA TEMA

Bojenje, izvlačenje pramenova, senčenje – sve je to svojstveno ženskim frizurama, međutim… da li farbanje kose postaje trend i kod muškaraca?

Pažnja: farbanje kose još uvek ne uspeva da osvoji muškarce

Istina je da se i oni sve češće odlučuju za boju, bilo da je reč o farbanju cele kose ili blagom posvetljivanju koje podseća na surferske frizure s početka milenijuma. Ipak, generalni je zaključak da su poslednjih godina muškarci napravili veliki iskorak farbanjem, ali se ova frizerska procedura još uvek ne može smatrati “mainstreemom” kada su muški hair trendovi u pitanju. U svakom slučaju, farbanje otvara mnogo širu paletu mogućnosti kad je o kreiranju muških frizura reč, pa ga ne bi trebalo izbegavati. Ali zbog čega se muškarci još uvek ne prepuštaju u potpunosti moći boje? Većina frizera će na ovo pitanje odgovoriti da klijenti koji se usude da eksperimentišu to rade vrlo umereno i ne stalno. Do ekspanzije će verovatno doći tek kada veliki hair brendovi agresivnije počnu da rade na kampanjama muških boja za kosu ili ako lansiraju, na primer, specijalne proizvode koji prikrivaju izrastak a namenjene muškarcima.

BRADA JE I DALJE U MODI

Najezda hipstera poslednjih godina pretvorila je bradu u gospodaricu trendova, kad je o muškim stilovima reč. Pojedinci predviđaju da će brada, kao i svi veliki trendovi, s vremenom pasti u zaborav. Međutim, ako biste upitali frizere koji kreiraju trendove i imaju sluha za želje klijenata, verovatno biste dobili komentar da će se brada još dugo zadržati. Naime, jedno istraživanje koje je spovedeno u okviru velikog lanca frizerskih salona pokazalo je da se oko 80 posto klijenata oseća atraktivnije s bradom. Ipak, danas ćete retko naići na ekstremno duge brade. Najbolji izbor 2018. godine jeste brada srednje dužine ili ona od nekoliko dana, ali lepo stilizovana i hidrirana specijalnim proizvodima. Mnogi ovom trendu predviđaju svetlu budućnost i veruju da će i tokom sledeće zime biti popularna upravo takva, kraća brada, vrlo neobavezna, prirodnog oblika i slabo profilisana. Zanimljiva je i kombinacija brade i ekstremno dugih šiški. U tom predlogu nadmeću se sofisticiranost i prenaglašenost te kreiraju upečatljiv efekat.

BIZNIS S BRADOM

Sa povratkom u modu brade i brkova, vratile su se i berbernice. Ali i tu je na snazi revolucija. “Kada muškarac uđe u berbernicu, on sa sobom unosi ceo svoj život”, moto je beogradske berbernice Mr. Sweeny Todd, koji upućuje na to da šišanje i stilizovanje brade, brkova i kose nije samo stvar nege ili lične higijene. U pitanju je način života. Berbernica danas veoma često više nije mesto na koje se odlazi “samo” na brijanje, skraćivanje kose i eventualnu “čašicu razgovora”, već je to salon sa širokom ponudom specijalizovanih proizvoda, u kojem modno osvešćeni muškarci mogu dobiti detaljne savete o najnovijim trendovima u stilizaciji brade ili o sredstvima za negu kose. A pored nekadašnje “čašice razgovora”, berbernice sve češće uključuju i razrađen sistem organizovane zabave, pa ćete u njima, pored nove frizure, moći da popijete kafu ili pivo ili čak da, u maniru paba ili noćnog kluba, doživite ludu žurku. Primeri takvih berbernica sada već postoje i kod nas, poput Berberaja & Puberaja u Novom Sadu.

Zašto je sve popularniji hešteg #barberlife i šta sve danas muškarci očekuju prilikom odlaska u berberski salon?

U svetu se u dizajn berbernica sve više ulaže, pa su neki od salona prava remek-dela kad je uređenje enterijera u pitanju. Saloni poput Bullfrog u Italiji i Švajcarskoj, Jack the Clipper u Londonu ili Barboss u Kijevu igraju na kartu tamnih i dubokih boja, toplih materijala, poput drveta, u kombinaciji sa metalom, a česte su i dizajnerske asocijacije na tetovaže, koje su veoma popularne u berberskoj supkulturi.